Tantsuklubi Sinilind täiskasvanutele seenioritele noorukitele tantsuõpetus

Seltskonnatants hobiks

Sõnaraamatust võib leida selgitust, et hobi on vabatahtlik eesmärgistatud tegevus. Leides ennast tantsukursusel osalemas, siis … kas oleme juba hobiga tegelemas või mitte? On see alles vaatlus ja eeletapp või on see hoopis tehtud esimene samm? Tuleb tõdeda, et tantsimine on üks avarama taustaga tegevusi üldse. See sobib kõigile sõltumata soost või vanusest.

Arvatakse, et tants sobib pigem naissoole. Hmm… elu on näidanud, et hästi tantsiv meessoost pälvib igal ajal ja igas kohas igal juhul suurema tähelepanu kui naissoost hästi tantsiv isik. Seega on tants igal juhul mõlemasooline harrastusala.

Võib tekkida küsimus, et kas tantsukursusest siis ei piisa? Tõmbame pralleeli lugemaõppimisega – kõigepealt õpime tähed selgeks ehk käime kursustel, siis saame hakata sõnu kokku lugema ehk tantsimist läbi viima. Ütleme nii, et tantsukursus on sissejuhatava funktsiooniga, eellugu, isu ärataja. Võib öelda esimese sammu tegemine.

Ehk on tantsimine vahendiks, millest süda mõista annab. Kui sõnad on liigsed ja tunne tahab tundmist. Tantsides käime taas läbi rõõmu täis päevad oma minevikust, olevikust ja tulevikus. Tantsides unustame kõik tavapäevased kohustused ja tegemised. On hetk, milles oleme siin ja praegu. Tantsimine annab hea koormuse mitte ainult kehale – ka mõtted on sammudega hõivatud. Pole võimalik viilida isegi mõttetasandil, sest millegi muu peale mõeldes ei saa tantsida ja vastupidi

Me teame, et iga liikumine kulutab kaloreid. Pole üllatus, et tantsimine samuti, Kui nii mõnigi ütleb, et parem ikka jooksen, on kasulikum… Tantsimine on aga kordades suurem energia laengu läbipõletaja, sest keha liigutatakse igas suunas. Võrreldes tavalise jooksutrenniga, sisaldab tantsimine väga palju keha kiirendamist ja aeglustamist. See omakorda kulutab rohkem energiat. Võiks öelda, et kui jooksmine on nagu sõitmine maanteel, siis tantsimine on nagu sõitmine tipptunnil läbi tiheda linnaliikluse. Seega – hüvasti liigsed kalorid ja tere tulemast hea enesetunne!

Inimese keha pole mõeldud istumiseks ega paigalolemiseks, vaid liikumiseks.“ 

Tants on teraapia. On tõestatud, et käest kinni hoidmine, lihtne puudutus kahe inimese vahel aitab vähendada stressitaset ja ärevust. Tantsimine on naermise ja jalutamise järel kõige lihtsam tervislik tegevus.

Kõige suuremad piirangud ning hirm tantsimise eest on inimese enda peas On ju tuttav paljudele esimene pähetulev mõte – ah, mis nüüd mina… Kui aga siiski otsustatakse proovida, ootab ees ridamisi meeldivaid üllatusi ja enese avastamist. Kõige raskem samm on esimest korda kohale minek. Kui see astutud, läheb edasi iga trenniga aina kergemaks. Sageli me lihtsalt ise ei teagi, kui väga meie kehale tegelikult tantsida meeldib.

Greta-Eva Kalberg, veebruar 2020

Jaga artikklit

Share on facebook
Share on linkedin
Share on skype